Förra sommaren

Jag kommer ihåg att jag och mina vänner satt förra sommaren och sade "undra vad vi gör om ett år". Och hela höstterminen upprepade vi det. Grubblade i undran över vad som komma skulle och var vi skulle hamna och var vi skulle bli.  Jag läste nyligen så fint som någon hade skrivit om att vänskap är att acceptera förändringarna och ens vänners livsval. Att acceptera att man går olika vägar. Att vissa flyttar och andra stannar. Vissa reser. Några väljer att spendera sin tid med sin pojkvän och den andre väljer att parta sig igenom livet. Och att det är så viktigt att acceptera de andras sätt att leva utan att ifrågasätta. Det tyckte jag var fint. Kanske bland de finaste definitionerna kring vad som är vänskap. Att acceptera de andras livsval utan att sluta älska så att det gör ont. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0